Toyota GR Supra zdobyła niemiecką nagrodę Złota Kierownica. Czy słusznie?

Toyota GR Supra zdobyła Złotą Kierownicę w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów nowych samochodów w Europie.

GR Supra powróciła na światowy rynek po kilkunastu latach od zakończenia produkcji Supry, jednego z najbardziej uznanych modeli Toyoty. W 1982 roku tę samą nagrodę zdobyła Supra drugiej generacji; teraz najnowszy model Supry powtarza ten sukces.

Nagrody Złota Kierownica są przyznawane przez Bild am Sonntag, najpopularniejszą niedzielną gazetę w Niemczech, oraz Auto Bild, wiodący magazyn motoryzacyjny. Pierwszy etap konkursu miał formę plebiscytu, w którym niemieccy czytelnicy wybrali swoich faworytów spośród ponad 50 nowych modeli – po trzy z każdej kategorii. Finałowe trójki następnie poddano testom przez różnych ekspertów. Należeli do nich doświadczeni dziennikarze oraz kierowcy wyścigowi. Testy zorganizowano na działającym od 2000 roku torze Lausitzring. Każdy samochód sprawdzono pod względem z góry ustalonych kryteriów, otrzymując za nie punkty. Suma punktów decydowała o wyłonieniu zwycięzcy w poszczególnych kategoriach.

Debiutująca w 2019 roku GR Supra czerpie z bogatego dorobku sportowych modeli Toyoty – to dwuosobowe coupe z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem z przodu i napędem na tylną oś. Turbodoładowany silnik o mocy 340 KM rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 4,3 s. Konstrukcję samochodu oparto na złotej proporcji między rozstawem osi a rozstawem kół w stosunku 1,55. Jednocześnie uzyskano optymalny rozkład masy na przód i tył w proporcji 50:50. GR Supra jest pierwszym globalnym modelem opracowanym przez Gazoo Racing, sportową markę Toyoty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *